Интернет-конференция - 2020
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

Кисіль О.О., Скибинецька Є.В. НАВЧАЛЬНА ГРА ЯК СКЛАДОВА ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Перейти вниз

Кисіль О.О., Скибинецька Є.В. НАВЧАЛЬНА ГРА ЯК СКЛАДОВА ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ Empty Кисіль О.О., Скибинецька Є.В. НАВЧАЛЬНА ГРА ЯК СКЛАДОВА ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Сообщение автор Admin Вт Янв 19, 2021 2:42 pm

Основні напрями реформування загальної середньої освіти, які відображено в національному законодавстві та нормативно-правових актах, свідчать про те, що перед педагогічною наукою і практикою висунуто низку складних і відповідальних завдань щодо формування особистості дитини. Вирішальна роль у розвитку дитини належить навчанню. Дана концепція затвердилася в XX столітті завдяки працям учених Л. Виготського, А. Леонтьева, Л. Занкова, В. Давидова.Теоретичні засади ігрової діяльності розкриваються у психолого-педагогічних працях науковцівВ. Беспалька, Н. Матяш, Ю. Машбиць, Н.Ничкало, О.Пєхоти.На користь суспільства і самої людини навчання має бути організоване так, щоб досягти за мінімальний час максимальних результатів розвитку. Воно має йти попереду розвитку, максимально використовуючи генетичні та вікові передумови і вносячи до них істотні корективи. Це забезпечується спеціальною педагогічною технологією, яка і називається розвивальним навчанням.
Ідеї розвивального навчання суголосні з ідеями Нової української школи. Для початкової школи виокремлюють два цикли: 1-2 класи – 1 цикл (адаптаційно-ігровий), 3-4 класи – 2 цикл (основний).Метою першого циклу навчання буде природне входження дитини в шкільне життя, послідовна адаптація до нового середовища. До особливостей цього циклу віднесено такі: навчальні завдання, час на їхнє виконання будуть визначатися відповідно до індивідуальних особливостей школярів; навчальний матеріал можна інтегрувати в змісті споріднених предметів або вводити до складу предметів у вигляді модулів; обсяг домашніх завдань обмежено; навчання організовано через діяльність, ігровими методами; учитель вільний у виборі навчальних програм у межах стандарту освіти; описове формувальне оцінювання; завдання вчителя підтримувати в учневі впевненість і мотивацію до пізнання.
Завдання вчителя - скоординовувати й спрямовувати діяльність учнів на формування комунікативних і навчально-пізнавальних потреб, вироблення узагальнених способів і прийомів навчальної діяльності, постановку й самостійне вирішення конкретних навчальних завдань (пізнавальних, дослідницьких, перетворювальних, проектних тощо), засвоєння нових знань, удосконалення вмінь в усіх видах діяльності тощо. На думку вчених, важливим стає створити на уроці й позаурочній діяльності умови для розкриття індивідуального ментального, або розумовогодосвіду кожного учня, його когнітивних, мета когнітивних та інтенціональних складників.
Ігрові технології навчання відрізняються від інших технологій тим, що гра: добре відома, звична й улюблена форма діяльності для людини будь-якого віку; мотиваційна за своєю природою (вимагає від учнів ініціативності, творчого підходу, уяви, цілеспрямованості); ефективний засіб активізації; у грі легше долаються труднощі, перешкоди, психологічні бар’єри; дає змогу вирішувати питання формування знань, умінь, навичок; переважно колективна, групова форма роботи, в основі якої знаходиться змагання; багатофункціональна, її вплив на учня неможливо обмежити одним аспектом; має кінцевий результат [2, с.6].
У сучасній школі ігрова діяльність використовується як:самостійна технологія з метою засвоєння понять, теми або розділу навчального предмета; елемент системної педагогічної технології; окремий урок або його структурна частина; технологія позакласної виховної роботи[1,с. 12].
Застосування різноманітних ігрових форм дає змогу поліпшити взаємини у зв’язках «учитель-учень», «учень-учень», «учень-оточуючі»; сприяє реалізації на практиці особистісно-орієнтованого навчання і виховання, налагодженню суб’єктно-суб’єктивних взаємин між педагогом і дітьми. Сьогодні, у час відродження національної системи виховання, дуже важливо залучати до процесу формування особистості дитини українські традиційні народні дитячі ігри, що є дуже мудрі, містять величезний виховний потенціал. Їх добре сприймають наші діти. Відомі чотири рівні розвитку дитячих ігор, які визначив Д.Б. Ельконін: перший рівень – це ігрові дії дитини, які відтворюють поведінку дорослих і спрямовані на іншу людину, тобто ігри, які передбачають найбільш просту форму людського спілкування; другий рівень – ігрові дії, які послідовно відновлюють систему діяльності дорослих з початку й до кінця; третій рівень пов’язаний з виділенням у грі певної ролі дорослого та її виконанням; четвертий рівень передбачає здібність гнучко змінювати тактику поведінки й переходити від однієї ролі до іншої в межах розвитку сюжету однієї й тієї ж гри, контролюючи не тільки свою, але й чужу рольову поведінку, розігруючи в грі цілісну сюжетно-рольову виставу. Д.Б. Ельконін прийшов до висновку, що в дітей на першому етапі в іграх прослідковується лише вивчення предметної їх діяльності, другий етап відображає систему взаємин між людьми, третій етап – передбачає підпорядкування гравця правилам суспільної поведінки та суспільних взаємин між людьми [3].
Успіх ігрових стратегій навчання обумовлений тим, що активна участь та міжособистісна взаємодія знаходяться в центрі досвіду та сигналізують про те, що сучасні навчальні методи недостатньо залучають учнів. Використання спільних рольових ігор для навчання – це можливість учням застосовувати в активній формі набуті знання на практиці.
Список використаних джерел:
1. Падалка О.С. та ін. Педагогічні технології. К.: Знання, 2005.
2. Приставська А. Ігрові технології навчання.Англійська мова та література. 2011. № 11. С. 6.
3. Педагогічні технології в підготовці вчителів: навчальний посібник/ кол. авторів за ред. І.Ф.Прокопенка. 3-є вид., допов. і переробл. Харків: ХНПУ, 2018. 457 с.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 171
Дата регистрации : 2016-05-29

https://miest2016.forum2x2.ru

Світлана Татаринова, Татьяна Рябицкая и Majdebura Tetyana поставили лайк

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы
» Лобанова Т.Ю. ГЕНЕТИЧНІ ПЕРЕДУМОВИ НЕЗДАТНОСТІ ДО НАВЧАННЯ
» Романець А.В. ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
» Ліханова Д.Д. ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДІВ ГРУПОВОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ У ПРОФІЛАКТИЦІ ЗАЛЕЖНОСТІ У ДІТЕЙ ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ ВІД ВПЛИВУ ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
» Верголяс О.О. МЕХАНІЗМИ ПРИЩЕПЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ТА ТЕОРІЇ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ПРАВНИКІВ СТАРШИХ КУРСІВ

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения