Интернет-конференция - 2020
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

Доля О.С. СТРУКТУРА СПІВПРАЦІ ФАХІВЦІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ

Участников: 2

Перейти вниз

Доля О.С. СТРУКТУРА СПІВПРАЦІ ФАХІВЦІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ Empty Доля О.С. СТРУКТУРА СПІВПРАЦІ ФАХІВЦІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ

Сообщение автор Admin Вт Янв 19, 2021 11:34 am

Впровадження інклюзивного навчання стало світовою тенденцією, яка віддзеркалює цивілізаційний рівень кожної держави. Такі країни як Канада, Кіпр, Данія, ЮАР, Іспанія, Бельгія, Швеція, Великобританія, США формувати систему інклюзивного навчання почали в сімдесятих роках двадцятого століття і на сьогодні мають найбільш досконале законодавство у галузі інклюзивної освіти. Західноєвропейські системи загальної середньої освіти, що направлені на соціалізацію всіх дітей без винятку виявляються привабливими для України, з огляду на перспективи розв’язання сучасних педагогічних і соціальних проблем.
Право дітей з інвалідністю на рівний доступ до якісної освіти закріплене в українському законодавстві (Конституція України, Закон України «Про освіту», Закони України «Про охорону дитинства») та в міжнародних документах з питань прав інвалідів. З 2010 року у загальноосвітніх навчальних закладах України запроваджується інклюзивне навчання.
Сучасна система інклюзивної освіти вибудована на принципі забезпечення права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання і базується на концепції «нормалізації», тобто діти з інвалідністю мають право жити в умовах суспільства, в якому вони існують. В основі даної концепціїзакріплені положення про те, що дитина з особливими освітніми потребами має право на спосіб життя, максимально наближений до нормального, спільні для всіх дітей потреби проживання в рідній домівці, любові, розумінні, сприйнятті її неповторності, в сприятливих умовах для здобуття освіти.
Суттєвим чинником інклюзивної освіти є створення структури професійного співробітництва фахівців загальної та спеціальної освіти. Адже, згідно сучасних досліджень, діти з інвалідністю мають багато специфічних потреб, над задоволенням яких працює група фахівців різного профілю. Один спеціаліст не може займатися питаннями когнітивного, моторного, соціального та комунікативного розвитку дитини – це під силу команді відповідних фахівців, які активно співпрацюючи, обмінюються знаннями та інформацією.
Бажано, щоб корекційно-розвивальна складова навчального процесу мала випереджаючий характер, вона повинна не тільки удосконалювати те, що досягла дитина, а й формувати зону найближчого розвитку. Для цього необхідно узгоджувати дії всіх спеціалістів, які працюють з учнем інклюзивного класу (логопед, дефектолог, учитель, психолог, лікар, асистент вчителя, батьки).
Система комплексної корекційно-розвивальної допомоги дітям з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії передбачає: медичну, педагогічну, психологічну та соціальну допомоги. Склад команди в інклюзивний клас підбирають залежновід психолого-педагогічних та особистісних характеристик майбутніх учнів.
Фахівці команди спільно оцінюють стан розвитку кожної дитини, розробляють індивідуальні плани роботи з дитиною (перспективні та короткочасні), вирішують питання залучення до роботи інших фахівців, планують додаткові послуги, аналізують результати діяльності команди, постійно підвищують свою кваліфікацію.
За твердженням Гаяш О.В., особливості співпраці фахівців в інклюзивному навчальному закладі повинніакцентуватися на наступних двох моментах:
По-перше, співпраця асистента вчителя, фахівців, які працюють з дитиною, та батьків. Асистент учителя постійно перебуває поряд з учнем: під час уроків, позакласних заходів, супроводжує його на додаткові та розвивальні заняття, спостерігає за ним в процесі такого заняття, контактує з фахівцями, обговорюючи важливі питання. Також вислуховує поради фахівців, надає інформацію про учня, взаємодіє з батьками учнів, залучаючи їх до реалізації програм.
По-друге, співпраця асистента вчителя та вчителя – це важлива умова ефективності здійснення навчального процесу в закладі інклюзивної освіти. Вчитель керує роботою у класі, асистент вчителя здійснює соціальний супровід учнів, які мають труднощі у засвоєнні навчального матеріалу. Учитель і асистент разом працюють над плануванням навчальних занять, згідно індивідуального плану.
Специфіка фахової діяльності вимагає від вчителя та асистента вчителя наступних вмінь: здійснювати моніторинг розвитку учня, оцінювати причини труднощів, виявляти відхилення у розвитку та брати участь у здійснені психолого-педагогічного супроводу школярів, здійснювати індивідуальний підхід до вихованців, формувати готовність здорових школярів до позитивної спільної взаємодії з однолітками, проводити роботу з батьками, створювати сприятливе навчально-розвиваюче середовище для дітей з особливими освітніми потребами в навчальному закладі, сприяти ефективному співробітництву педагогів, батьків та різних фахівців, створювати в класі демократичне середовище для взаємодії.
Отже, успішність впровадження системи інклюзивної освіти можливе за наявності компетентних кадрів, їх взаємодії та співпраці.

Список використаних джерел:
1. Гаяш О.В. Співпраця фахівців в інклюзивному навчанні як необхідна передумова забезпечення корекційної спрямованості педагогічної роботи. URL:http://ap.uu.edu.ua/article/8
2. Основи інклюзивної освіти: навч.-метод. посібник. /за заг. ред Колупаєвої А.А. Київ: «А. С.К.». 2012. 308 с.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 171
Дата регистрации : 2016-05-29

https://miest2016.forum2x2.ru

Світлана Татаринова, Любов Тихенька, Татьяна Рябицкая и Majdebura Tetyana поставили лайк

Вернуться к началу Перейти вниз

Доля О.С. СТРУКТУРА СПІВПРАЦІ ФАХІВЦІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ Empty Re: Доля О.С. СТРУКТУРА СПІВПРАЦІ ФАХІВЦІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ

Сообщение автор Фролова Анастасия Андреев Ср Янв 20, 2021 10:52 am

Дійсно все повинно бути так, як зазначено в тезі! Але в дійсності не в одній школі з інкдюзивним навчанням не має такого великого масиву фахівців.

Фролова Анастасия Андреев

Сообщения : 13
Дата регистрации : 2021-01-19

Татьяна Рябицкая и Majdebura Tetyana поставили лайк

Вернуться к началу Перейти вниз

Доля О.С. СТРУКТУРА СПІВПРАЦІ ФАХІВЦІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ Empty Re: Доля О.С. СТРУКТУРА СПІВПРАЦІ ФАХІВЦІВ В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ

Сообщение автор Фролова Анастасия Андреев Ср Янв 20, 2021 10:55 am

Питання: Зараз карантин і діти не ходять до школи, як займатися дітям з особливими освітніми потребами без цих фахівців?

Фролова Анастасия Андреев

Сообщения : 13
Дата регистрации : 2021-01-19

Любов Тихенька, Татьяна Рябицкая и Majdebura Tetyana поставили лайк

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу


 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения