Интернет-конференция - 2020
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

Вдовиченко В.А., Глод А.В. АНАЛІЗ ПРИЧИН ШУМОВОГО ЗАБРУДНЕННЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ М. ПОЛТАВА

Участников: 2

Перейти вниз

Вдовиченко В.А., Глод А.В. АНАЛІЗ ПРИЧИН ШУМОВОГО ЗАБРУДНЕННЯ  ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ М. ПОЛТАВА Empty Вдовиченко В.А., Глод А.В. АНАЛІЗ ПРИЧИН ШУМОВОГО ЗАБРУДНЕННЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ М. ПОЛТАВА

Сообщение автор Admin Пн Янв 18, 2021 4:23 pm

У роботі проведено визначення пріоритетних причин виникнення шумового забруднення,яке здійснено на основі попередніх досліджень інтенсивності руху, складу транспортних засобів та виміряних рівнів звуку вулично-дорожньої мережі центру м. Полтава. Дані щодо розподілу транспорту за категоріями були взяті на основі досліджень2019 р.
Дослідження охоплювали 15 вулиць центральної частини м.Полтава, які було поділено на 31 ділянку дороги (рис.1). Рівні шуму вимірювалися згіднотранспортних потоків [1].
Вдовиченко В.А., Глод А.В. АНАЛІЗ ПРИЧИН ШУМОВОГО ЗАБРУДНЕННЯ  ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ М. ПОЛТАВА 0713
Раніше було виявлено, що найбільша інтенсивність руху зафіксована на ділянках 1, 22, 24, де кількість транспорту на добу перевищувала 12000 авто, оскільки дані відрізки входять до головних шляхів сполучення трьох районів м. Полтава.Наступним етапом стало проведення вимірювань шумового навантаження на окремих ділянках доріг і побудова карти акустичного середовища на основі експериментальних досліджень центральної частини м.Полтава (рис.2).
Отримані результати показали, що в робочі дні відзначається високий рівень шуму на окремих ділянках вулиць і безпосередньо в районі перехресть. Найбільш насичений рух громадськоготранспорту відзначено на ділянках 1, 2, 4, 6 – 12, 21, 22, 24,оскільки через дані відрізки дороги проходять найбільш поширені маршрути громадськоготранспорту. Автопарк громадського транспорту має у своєму складі застарілімарки автобусів і маршрутних таксі, що не відповідають сучаснимстандартам розвинених країн. Це спричиняє збільшення акустичного навантаження.
Урайонівул. Соборності (1)під час двосторонньогоруху транспорту показники шуму становили 79,2дБА+/-2,4.Особливістю цієї дороги є те, що нею проїжджає громадський транспорт, значна кількість вантажних та легкових автомобілів. На даній ділянці булавідмічена найвища інтенсивність руху. Умовновизначенівідрізки дороги по вул. Соборності (2, 4, 6 – 11)розташовані довколаКорпусного саду, тому з одного боку дороги висаджений зеленийпарковий масив, а з іншого боку на відстані 10м знаходить забудова зпоодиноковисадженими деревами.
Дана ділянка має односторонній рух по кільцю, ширина дороги дорівнює 15м, і тому транспорту немає можливості для розгону. Шум на даній дорозі розподілено нерівномірно. На ділянках 8 і 9показники шуму були вищими 75,8 дБА+/-1,9 і 75,1 дБА+/-1, ніж на ділянках 2, 4, 6, 7, 10, 11.Це пояснюється тим, що біля ділянок 8 та 9 розташовані громадські зупинки, перед якими громадський транспорт здійснює гальмування, зупинку і початок руху.
Вдовиченко В.А., Глод А.В. АНАЛІЗ ПРИЧИН ШУМОВОГО ЗАБРУДНЕННЯ  ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ М. ПОЛТАВА 0812
Показники шуму по вул. Європейській (21 і 22), виявилися достатньо високими – 78,1 дБА+/-2,1 і 74,6дБА+/-2,3. Інтенсивність руху становила відповідно 890 і 1062 авто/год. Серед засобів транспорту було відмічено велику кількість автобусів, легко- та середньовантажного транспорту. На ділянці 22 дорога складається з шести полос, а на ділянці 21 – з чотирьох. На обох ділянках присутні зупинки громадського транспорту і світлофори на перехрестях.
Дорога по вул. Небесної сотні (24) відзначається високим рівнем шуму – 78,9дБА+/-1,3. Особливістю цієї ділянки є те, що на ній постійно виникають затори автотранспорту перед світлофором на перехресті з вул. Європейською. З протилежного кінця дороги з обох сторін розташовані зупинки громадського транспорту. Вищі показники шуму були відмічені під час початку руху за зупинкою та в місці затору перед світлофором. Ділянка також характеризується близько розташованою забудовою, рідко висадженими деревами, інтенсивним рухом транспорту.
Так, акустичне навантаження, що створюється транспортними потоками міста, знаходиться в межах акустичної області звукового сприйняття людини, але подекуди перевищує максимальний нормативний рівень 70 дБА. Необхідно вживати заходів щодо зменшення акустичного навантаження на селитебні райони міста, які прилягають до автомагістралей, оскільки тут сконцентрована велика кількість житлових будинків, громадських приміщень, офісних будівель.

Список використаних джерел:
1. ГОСТ 20444-85. Шум. Транспортные потоки. Методы измерения шумовой характеристики.Електроний ресурс:URL:http://vsegost.com/Catalog/ 20/20016.shtml.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 171
Дата регистрации : 2016-05-29

https://miest2016.forum2x2.ru

Вернуться к началу Перейти вниз

Вдовиченко В.А., Глод А.В. АНАЛІЗ ПРИЧИН ШУМОВОГО ЗАБРУДНЕННЯ  ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ М. ПОЛТАВА Empty Re: Вдовиченко В.А., Глод А.В. АНАЛІЗ ПРИЧИН ШУМОВОГО ЗАБРУДНЕННЯ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ЧАСТИНИ М. ПОЛТАВА

Сообщение автор suriadna Ср Янв 20, 2021 9:13 pm

Дуже цікаве дослідження! Я на мене, не вистачає актуальності і опису методів дослідження.

suriadna

Сообщения : 20
Дата регистрации : 2017-05-25

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения