Сільніченко О.Ю., Пономаренко В.І. ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ПІДЛІТКІВ ПРИ СКОЛІОЗІ
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Сільніченко О.Ю., Пономаренко В.І. ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ПІДЛІТКІВ ПРИ СКОЛІОЗІ
Статистика численних досліджень по виявленню сколіозу у підлітків свідчить, що ця деформація – одне з найбільш частих захворювань опорно-рухового апарату, що має тенденцію до прогресування і досягає вищого ступеня до закінчення пубертатного періоду. Важкі викривлення хребта і грудної клітки мають значно впливають на функції внутрішніх органів: зменшують об’єм плевральних порожнин, порушують механіку дихання, що в свою чергу погіршує функцію зовнішнього дихання, знижує насичення артеріальної крові киснем, змінює характер тканинного дихання, викликає гіпертензію в малому колі кровообігу, гіпертрофію міокарду правої половини серця, розвиток симптомокомплексу легенево-серцевої недостатності. В наш час, розробляючи стратегію боротьби з болями у спині, лікарі звертають увагу не тільки на медикаментозне і хірургічне лікування, але і на правильне харчування, фізичну активність і застосування нетрадиційних методів лікування.
Мета роботи - визначити ефективний комплекс методів фізичної реабілітації при сколіозі.
На підставі досліджень рекомендуємо: організовувати групи в кабінетах лікувальної гімнастики можливо тільки по віку, в якій треба об'єднувати хлопчиків і дівчаток, що мають однаковий ступінь і локалізацію сколіозу. Чисельність групи повинна складати не більше 5-8 чоловік. Заняття проводити не менше трьох разів на тиждень. При проведенні уроку важливо керуватися наступними положеннями: протягом всього уроку викладач не повинен забувати про основну спрямованість занять - свідоме освоєння дітьми правильного положення тіла. У зв'язку з посиленим тренуванням силової витривалості фізіологічне навантаження (крива пульсу) поступово збільшується до кінця основної частини уроку в межах прискорення пульсу по відношенню до початкових цифр, тому необхідна вміла організація відпочинку. При сколіозі I ступеню можна застосовувати всі прийоми масажу для зміцнення м'язів. Сколіоз II і III ступенів вимагає диференціації методики з урахуванням особливостей клінічних форм поразки. Описані вправи лікувальної фізичної культури, масажу, гімнастичного фітболу та плавання, при спеціальних дихальних вправах призвели до правильного становища м’язів, підвищення рівноваги і рухової координації.
Висновки:на сьогоднішній день методи фізичної реабілітації дозволяють з раннього віку усунути формування порушень постави і сколіозів. А при їх наявності дозволяють на ранніх стадіях проводити більш ефективну корекцією, що сприяє зниженню числа важких форм сколіозів і зменшенню числа дітей, що потребують оперативного лікування.
Список використаних джерел:
1.Попов С. Н. Лечебная физическая культура: Учеб.для студ. высш. учеб. Заведений / С.Н. Попов, Н.М. Валеев, Т.С. Гарасева и др.; Под ред. С.Н. Попова. М.: Издательский центр «Академия», 2004. 416 с.
2.Попов С.Н. Физическая реабилитация: учебник / под общей ред. проф. С.Н. Попова.изд. 3-е. Ростов н/Д: «Феникс», 2005. 608 с.
Мета роботи - визначити ефективний комплекс методів фізичної реабілітації при сколіозі.
На підставі досліджень рекомендуємо: організовувати групи в кабінетах лікувальної гімнастики можливо тільки по віку, в якій треба об'єднувати хлопчиків і дівчаток, що мають однаковий ступінь і локалізацію сколіозу. Чисельність групи повинна складати не більше 5-8 чоловік. Заняття проводити не менше трьох разів на тиждень. При проведенні уроку важливо керуватися наступними положеннями: протягом всього уроку викладач не повинен забувати про основну спрямованість занять - свідоме освоєння дітьми правильного положення тіла. У зв'язку з посиленим тренуванням силової витривалості фізіологічне навантаження (крива пульсу) поступово збільшується до кінця основної частини уроку в межах прискорення пульсу по відношенню до початкових цифр, тому необхідна вміла організація відпочинку. При сколіозі I ступеню можна застосовувати всі прийоми масажу для зміцнення м'язів. Сколіоз II і III ступенів вимагає диференціації методики з урахуванням особливостей клінічних форм поразки. Описані вправи лікувальної фізичної культури, масажу, гімнастичного фітболу та плавання, при спеціальних дихальних вправах призвели до правильного становища м’язів, підвищення рівноваги і рухової координації.
Висновки:на сьогоднішній день методи фізичної реабілітації дозволяють з раннього віку усунути формування порушень постави і сколіозів. А при їх наявності дозволяють на ранніх стадіях проводити більш ефективну корекцією, що сприяє зниженню числа важких форм сколіозів і зменшенню числа дітей, що потребують оперативного лікування.
Список використаних джерел:
1.Попов С. Н. Лечебная физическая культура: Учеб.для студ. высш. учеб. Заведений / С.Н. Попов, Н.М. Валеев, Т.С. Гарасева и др.; Под ред. С.Н. Попова. М.: Издательский центр «Академия», 2004. 416 с.
2.Попов С.Н. Физическая реабилитация: учебник / под общей ред. проф. С.Н. Попова.изд. 3-е. Ростов н/Д: «Феникс», 2005. 608 с.
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения