Пюрко В.Є., Казакова С.М., Мещеряков А.А., СКЛАДОВІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ПРИ ОЦІНЦІ ТА КЕРУВАННІ ЗДОРОВ’ЯМ ДІТЕЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ
Участников: 3
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Пюрко В.Є., Казакова С.М., Мещеряков А.А., СКЛАДОВІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ПРИ ОЦІНЦІ ТА КЕРУВАННІ ЗДОРОВ’ЯМ ДІТЕЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ
В теперішній час сучасна школа здійснює багатосторонній вплив на всі компоненти здоров’я школярів за рахунок дії високого рівня навчального навантаження, складних навчальних програм, високої інтенсивності освітнього процесу, використовуваних сучасних інформаційних технологій на фоні нераціональної організації режиму дня в позаурочний час, що в сукупності значно підвищує фізіологічну вартість навчання й зниження їх адаптаційних резервів організму [2]. В багаточисельних дослідженнях показано, що лише 10% школярів є здоровими, у 50% школярів встановлені морфофункціональні відхилення, а у 40% школярів – захворювання хронічного характеру [1-3]. В зв’язку з цим найважливішим фактором охорони здоров’я школярів є не тільки забезпечення нешкідливих і оптимальних умов середовища навчання й виховання, що базуються на гігієнічних критеріях ризику, але й вирішення проблеми розробки інтегральних методів кількісної діагностики й системи управління фізичним здоров’ям школярів.
У зв’язку з цим метою роботи було вивчення та аналіз стану здоров’я дітей в міських та сільських школах й дослідження впливу методів фізичної терапії на основні функціональні системи.
Наші дослідження довели, що умови виховання й навчання учнів відповідно до комплексної бальної оцінки в 75,7% міських і в 63,5% сільських загальноосвітніх закладах оцінені як помірно шкідливі. Основними несприятливими факторами, що визначають формування навчального середовища, є недостатня оснащеність учнів меблями відповідних розмірів, їх неправильне розсаджування, порушення повітряно-теплового режиму в теплий період року, невідповідність параметрів освітлення гігієнічним нормам, високий рівень навчального навантаження і його нераціональний розподіл впродовж тижня, висока інтенсифікація освітнього процесу.
Пріорітетними соціально-гігєнічними факторами, що формують образ і якість життя, є низький матеріальний достаток і незадовільні житлові умови сільських родин, низька рухова активність, раціональне харчування, куріння й споживання алкоголю, ступінь виразності яких вище серед міських учнів у порівнянні з сільськими.
Харчування як міських, так і сільських учнів являється нераціональним і неадекватним. Порушена структура харчування, яка характеризується зниженням вживання продуктів з високою харчовою й біологічною цінністю, дефіцитом вживання білку, полінасичених жирних кислот, клітковини, мікроелементів та вітамінів, що призводить до зміни аліментарного статусу й недостатньої забезпеченості організму учнів вітамінами А, С, Е, В1, В2, В6.
Комплексний вплив несприятливих факторів освітнього простору призводить до змін функціонування школозалежних систем організму, які проявляються напруженням систем регуляції серцевого ритму за рахунок неузгодженості впливу обох відділів вегетативної системи, зниженими показниками функціонального стану центральної нервової системи, що в сукупності призводить до зниження адаптаційних резервів організму і свідчить про більш складне протікання біологічної адаптації в учнів.
Аналіз первинної захворюваності дітей і підлітків шкільного віку в динаміці декількох років спостереження показав її збільшення на 70,8%. При цьому в структурі школьнообумовлених захворювань у всі періоди навчання перше місце займала патологія, пов’язана зі зниженням гостроти зору, друге місце – порушення постави й третє місце – розвиток сколіозу, число яких наростало від періоду вступу до школи до моменту її закінчення.
Розроблена комплексна технологія біоуправління фізіологічними функціями учнів з використанням діафрагмально-релаксаційного типу дихання, яке за допомогою складних механізмів вегетативної взаємодії сприяє формуванню нового функціонального стану, швидку мобілізацію й зосередженість в стресових ситуаціях, а також позитивний настрій. Проведення в учнів тренінгу функціонального біоуправління показав ефективність саморегуляції функцій, що підтверджується зниженням частоти дихання, електричної активності м’язів, підвищенням периферічної температури тіла, збільшенням у 2 рази показника нервової реакції й на 25% учнів із задовільним рівнем адаптації. Запропоновану корекційну програму фізичної терапії, до складу якої входило ЛФК, ігри на свіжому повітрі, прогулянки, біостимуляція можна рекомендувати для використання як у міських, так і сільських загальноосвітніх закладах для покращення здоров’я школярів у сучасних умовах.
Список використаних джерел:
1. Віцько С. Загальні положення та принципи фізичної реабілітації інвалідів з травматичним ураженням хребта та спинного мозку. Молода спортивна наука України: Зб. наук. статей з галузі фізкультури та спорту. Львів. 2003. С. 298-302.
2. Долбишева Н. Фізичне здоров`я, компоненти і критерії оцінки. Молода спортивна наука України: зб. наук. праць з галузі фізичної культури та спорту. 2001. № 5. Т.ІІ. С. 21-24.
3. Harrelson L.H. Knee rehabilitation /Physical rehabilitation of thein juredathlete. NewYork, 2015. P. 267-343.
У зв’язку з цим метою роботи було вивчення та аналіз стану здоров’я дітей в міських та сільських школах й дослідження впливу методів фізичної терапії на основні функціональні системи.
Наші дослідження довели, що умови виховання й навчання учнів відповідно до комплексної бальної оцінки в 75,7% міських і в 63,5% сільських загальноосвітніх закладах оцінені як помірно шкідливі. Основними несприятливими факторами, що визначають формування навчального середовища, є недостатня оснащеність учнів меблями відповідних розмірів, їх неправильне розсаджування, порушення повітряно-теплового режиму в теплий період року, невідповідність параметрів освітлення гігієнічним нормам, високий рівень навчального навантаження і його нераціональний розподіл впродовж тижня, висока інтенсифікація освітнього процесу.
Пріорітетними соціально-гігєнічними факторами, що формують образ і якість життя, є низький матеріальний достаток і незадовільні житлові умови сільських родин, низька рухова активність, раціональне харчування, куріння й споживання алкоголю, ступінь виразності яких вище серед міських учнів у порівнянні з сільськими.
Харчування як міських, так і сільських учнів являється нераціональним і неадекватним. Порушена структура харчування, яка характеризується зниженням вживання продуктів з високою харчовою й біологічною цінністю, дефіцитом вживання білку, полінасичених жирних кислот, клітковини, мікроелементів та вітамінів, що призводить до зміни аліментарного статусу й недостатньої забезпеченості організму учнів вітамінами А, С, Е, В1, В2, В6.
Комплексний вплив несприятливих факторів освітнього простору призводить до змін функціонування школозалежних систем організму, які проявляються напруженням систем регуляції серцевого ритму за рахунок неузгодженості впливу обох відділів вегетативної системи, зниженими показниками функціонального стану центральної нервової системи, що в сукупності призводить до зниження адаптаційних резервів організму і свідчить про більш складне протікання біологічної адаптації в учнів.
Аналіз первинної захворюваності дітей і підлітків шкільного віку в динаміці декількох років спостереження показав її збільшення на 70,8%. При цьому в структурі школьнообумовлених захворювань у всі періоди навчання перше місце займала патологія, пов’язана зі зниженням гостроти зору, друге місце – порушення постави й третє місце – розвиток сколіозу, число яких наростало від періоду вступу до школи до моменту її закінчення.
Розроблена комплексна технологія біоуправління фізіологічними функціями учнів з використанням діафрагмально-релаксаційного типу дихання, яке за допомогою складних механізмів вегетативної взаємодії сприяє формуванню нового функціонального стану, швидку мобілізацію й зосередженість в стресових ситуаціях, а також позитивний настрій. Проведення в учнів тренінгу функціонального біоуправління показав ефективність саморегуляції функцій, що підтверджується зниженням частоти дихання, електричної активності м’язів, підвищенням периферічної температури тіла, збільшенням у 2 рази показника нервової реакції й на 25% учнів із задовільним рівнем адаптації. Запропоновану корекційну програму фізичної терапії, до складу якої входило ЛФК, ігри на свіжому повітрі, прогулянки, біостимуляція можна рекомендувати для використання як у міських, так і сільських загальноосвітніх закладах для покращення здоров’я школярів у сучасних умовах.
Список використаних джерел:
1. Віцько С. Загальні положення та принципи фізичної реабілітації інвалідів з травматичним ураженням хребта та спинного мозку. Молода спортивна наука України: Зб. наук. статей з галузі фізкультури та спорту. Львів. 2003. С. 298-302.
2. Долбишева Н. Фізичне здоров`я, компоненти і критерії оцінки. Молода спортивна наука України: зб. наук. праць з галузі фізичної культури та спорту. 2001. № 5. Т.ІІ. С. 21-24.
3. Harrelson L.H. Knee rehabilitation /Physical rehabilitation of thein juredathlete. NewYork, 2015. P. 267-343.
Yuriy Galutskiy, Настя Винокурова и Пюрко Ольга поставили лайк
Re: Пюрко В.Є., Казакова С.М., Мещеряков А.А., СКЛАДОВІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ПРИ ОЦІНЦІ ТА КЕРУВАННІ ЗДОРОВ’ЯМ ДІТЕЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ
Дуже цікавий експериментальний матеріал.
Пюрко Ольга- Сообщения : 5
Дата регистрации : 2021-01-21
Re: Пюрко В.Є., Казакова С.М., Мещеряков А.А., СКЛАДОВІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ПРИ ОЦІНЦІ ТА КЕРУВАННІ ЗДОРОВ’ЯМ ДІТЕЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ
Уже цікавий матеріал!
Настя Винокурова- Сообщения : 2
Дата регистрации : 2021-01-19
Похожие темы
» Пюрко В.Є., Казакова С.М., Падалко О.О. НОВІТНІ ТНЕХНОЛОГІЇ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ У ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМ ЗОРУ
» Казакова С.М., Пюрко О.Є., Сейтумеров І.М. НЕТРАДИЦІЙНІ ПІДХОДИ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ У ДІТЕЙ 15-17 РОКІВ
» Пюрко В.Є., Казаковам С.М., Гарап І.І. ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ У РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ДИСПЛАСТИЧНИМ СКОЛІОЗОМ ІІ-ІІІ СТУПЕНЯ
» Пюрко В.Є., Мещеряков А.А. ЗНАЧЕННЯ ВНУТРІШНЬО-ШКІЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
» Караковська Н.Э., Винокурова А.О. ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МОДУЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМ ПОСТАВИ
» Казакова С.М., Пюрко О.Є., Сейтумеров І.М. НЕТРАДИЦІЙНІ ПІДХОДИ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ У ДІТЕЙ 15-17 РОКІВ
» Пюрко В.Є., Казаковам С.М., Гарап І.І. ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ У РЕАБІЛІТАЦІЇ ДІТЕЙ З ДИСПЛАСТИЧНИМ СКОЛІОЗОМ ІІ-ІІІ СТУПЕНЯ
» Пюрко В.Є., Мещеряков А.А. ЗНАЧЕННЯ ВНУТРІШНЬО-ШКІЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
» Караковська Н.Э., Винокурова А.О. ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ МОДУЛЬНОЇ ТЕХНОЛОГІЇ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ПОРУШЕННЯМ ПОСТАВИ
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения
|
|