Абдуллаєв А.К., Ребар І.В. МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ ЮНИХ БОРЦІВ ВІЛЬНОГО СТИЛЮ 12-13 РОКІВ
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Абдуллаєв А.К., Ребар І.В. МЕТОДИКА РОЗВИТКУ ШВИДКІСНО-СИЛОВИХ ЯКОСТЕЙ ЮНИХ БОРЦІВ ВІЛЬНОГО СТИЛЮ 12-13 РОКІВ
Підготовка борців вільного стилю вимагає раннього початку занять спортом, багаторічного наполегливого тренування, відсутності в ній серйозних методичних вад. У зв’язку з постійним підвищенням спортивних результатів, борцям висуваються все більш серйозні вимоги у підготовці до змагань, збільшенні фізичних і психологічних навантажень, більш інтенсивних тренувань, однією з основних складових яких є прояв силових якостей [1].
Загальновідомо, що вік статевого дозрівання є найбільш оптимальним для розвитку швидкісно-силових здібностей у дітей 12-13 років, що займаються вільною боротьбою. Швидкісно-силова підготовка є складовою частиною сучасного тренувального процесу, вона спрямована на зростання функціонального потенціалу спортсменів і, як наслідок, досягнення більш високого рівня результативності в спорті. На даному етапі розвитку єдиноборств велика увага приділяється віковій наступності засобів і методів швидкісно-силової підготовки і їх частці в загальному обсязі тренувальних навантажень [2,3].
У педагогічному експерименті брали участь 20 спортсменів 12-13 років з групи початкової підготовки борців вільного стилю ДЮСШ №1 м. Мелітополь. Методом випадкового вибору з 20 чоловік були сформовані контрольна і експериментальна групи по 10 осіб у кожній. Заздалегідь були обрані засоби, необхідні для проведення тестування. Тренування спортсменів проводилися в ДЮСШ №1 м. Мелітополь. Дослідження проводилося (з вересня 2020 р. по січень 2021 р.) в три етапи. Був розроблений комплекс вправ для педагогічного експерименту, проводилося педагогічне тестування і педагогічний експеримент, здійснювалася статистична обробка результатів педагогічного експерименту і тестування.
Дотримувалися однакові умови тестування, тестування проводилося після розминки одноразово. Контрольна група займалася за загальноприйнятим планом тренувань, експериментальна ‒ за розробленим комплексом вправ розвитку швидкісно-силових здібностей борців 12-13 років. Заняття проводилися 4 рази на тиждень (3 дні вихідних) по 90 хвилин. Після експерименту було проведено повторне тестування. Результати тестування в контрольній та експериментальній групах до і після проведення експерименту представлені в таблиці 1.
У тренувальному процесі був застосований метод динамічних зусиль. Загально-фізичні вправи на різні групи м’язів виконувалися з обтяженням 2 кг (гантелями, обтяження поясами, манжетами, набивними м’ячами). Експериментально встановлено, що наведена методика достовірно позитивно впливає на вдосконалення швидкісно-силових якостей борців 12-13 років. В експериментальній групі час бігу на дистанцію 100 м знизився на 2,76% (0, 42% в контрольній групі); кількість вистрибування з низького присіду за 20 секунд зросла на 14,8% (8,1% в контрольній групі). Оскільки тестові показники в експериментальній групі виявилися кращими, ніж у контрольній, можна зробити висновок, що експериментальна методика ефективно впливає на швидкісно-силові можливості юних борців 12-13 років.
Таблиця 1
Результати тестування в контрольній та експериментальній групах до і після проведення експерименту
В результаті проведеного дослідження встановлено, що розроблена методика розвитку швидкісно-силових якостей у юних борців 12-13 років, позитивно впливає на функціональний стан і спортивні результати. Рівень розвитку швидкісно-силових якостей у юних борців 12-13 років, які займаються вільною боротьбою, після занять за розробленою методикою в середньому перевищує аналогічні показники у спортсменів, які займаються за звичайною програмою.
Список використаних джерел:
1. Абдуллаєв А.К., Ребар І.В. Теорія і методика викладання вільної боротьби: навчально-методичний посібник. Вид. 2-е, перероб. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В. 2018. 299 с.
2. Абдуллаєв А.К., Ребар І.В. Психолого-педагогічні аспекти розвитку силових якостей юних борців. Формування стратегії міжкультурної комунікації особистості учня в онтогенезі:від методики до методології: тези міжнародної науково-практичної конференції (13-14 вересня 2018 р., м. Мелітополь) / за заг. ред. Афанасьєва Л., Глебова Н. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2018. С. 3-5.
3. Латишев С.В., Шандригось В.І. Вільна боротьба: чоловіки, жінки. Навчальна програма для дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. К.: АСБУ, 2011. 95 с.
Загальновідомо, що вік статевого дозрівання є найбільш оптимальним для розвитку швидкісно-силових здібностей у дітей 12-13 років, що займаються вільною боротьбою. Швидкісно-силова підготовка є складовою частиною сучасного тренувального процесу, вона спрямована на зростання функціонального потенціалу спортсменів і, як наслідок, досягнення більш високого рівня результативності в спорті. На даному етапі розвитку єдиноборств велика увага приділяється віковій наступності засобів і методів швидкісно-силової підготовки і їх частці в загальному обсязі тренувальних навантажень [2,3].
У педагогічному експерименті брали участь 20 спортсменів 12-13 років з групи початкової підготовки борців вільного стилю ДЮСШ №1 м. Мелітополь. Методом випадкового вибору з 20 чоловік були сформовані контрольна і експериментальна групи по 10 осіб у кожній. Заздалегідь були обрані засоби, необхідні для проведення тестування. Тренування спортсменів проводилися в ДЮСШ №1 м. Мелітополь. Дослідження проводилося (з вересня 2020 р. по січень 2021 р.) в три етапи. Був розроблений комплекс вправ для педагогічного експерименту, проводилося педагогічне тестування і педагогічний експеримент, здійснювалася статистична обробка результатів педагогічного експерименту і тестування.
Дотримувалися однакові умови тестування, тестування проводилося після розминки одноразово. Контрольна група займалася за загальноприйнятим планом тренувань, експериментальна ‒ за розробленим комплексом вправ розвитку швидкісно-силових здібностей борців 12-13 років. Заняття проводилися 4 рази на тиждень (3 дні вихідних) по 90 хвилин. Після експерименту було проведено повторне тестування. Результати тестування в контрольній та експериментальній групах до і після проведення експерименту представлені в таблиці 1.
У тренувальному процесі був застосований метод динамічних зусиль. Загально-фізичні вправи на різні групи м’язів виконувалися з обтяженням 2 кг (гантелями, обтяження поясами, манжетами, набивними м’ячами). Експериментально встановлено, що наведена методика достовірно позитивно впливає на вдосконалення швидкісно-силових якостей борців 12-13 років. В експериментальній групі час бігу на дистанцію 100 м знизився на 2,76% (0, 42% в контрольній групі); кількість вистрибування з низького присіду за 20 секунд зросла на 14,8% (8,1% в контрольній групі). Оскільки тестові показники в експериментальній групі виявилися кращими, ніж у контрольній, можна зробити висновок, що експериментальна методика ефективно впливає на швидкісно-силові можливості юних борців 12-13 років.
Таблиця 1
Результати тестування в контрольній та експериментальній групах до і після проведення експерименту
В результаті проведеного дослідження встановлено, що розроблена методика розвитку швидкісно-силових якостей у юних борців 12-13 років, позитивно впливає на функціональний стан і спортивні результати. Рівень розвитку швидкісно-силових якостей у юних борців 12-13 років, які займаються вільною боротьбою, після занять за розробленою методикою в середньому перевищує аналогічні показники у спортсменів, які займаються за звичайною програмою.
Список використаних джерел:
1. Абдуллаєв А.К., Ребар І.В. Теорія і методика викладання вільної боротьби: навчально-методичний посібник. Вид. 2-е, перероб. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В. 2018. 299 с.
2. Абдуллаєв А.К., Ребар І.В. Психолого-педагогічні аспекти розвитку силових якостей юних борців. Формування стратегії міжкультурної комунікації особистості учня в онтогенезі:від методики до методології: тези міжнародної науково-практичної конференції (13-14 вересня 2018 р., м. Мелітополь) / за заг. ред. Афанасьєва Л., Глебова Н. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2018. С. 3-5.
3. Латишев С.В., Шандригось В.І. Вільна боротьба: чоловіки, жінки. Навчальна програма для дитячо-юнацьких шкіл олімпійського резерву, шкіл вищої спортивної майстерності та спеціалізованих навчальних закладів спортивного профілю. К.: АСБУ, 2011. 95 с.
Yuriy Galutskiy поставил(а) лайк
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения