Суханова Г.П., Іваненко В.В. МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗІ СТУДЕНТАМИ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУПИ З СЕРЦЕВО-СУДИННИМИ ЗАХВОРЮВАННЯМИ
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Суханова Г.П., Іваненко В.В. МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗІ СТУДЕНТАМИ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУПИ З СЕРЦЕВО-СУДИННИМИ ЗАХВОРЮВАННЯМИ
До спеціальних медичних груп відносять студентів з вродженими і набутими вадами серця, нейроциркуляторною дистонією, артеріальною гіпертензією. Нейроциркуляторна дистонія (НЦД) ‒ це синдром, пов’язаний з порушенням центральною нервовою системою регуляції кровообігу. У людей, які страждають НЦД, є схильність до непритомних станів, серцебиття, задишка, біль у ділянці серця. Такі люди чутливі до перепадів температури, барометричного тиску. Артеріальна гіпертензія може бути симптомом різних захворювань. Вона обумовлена або збільшенням руху потоку крові з боку судинного русла, або збільшеним серцевим викидом, або поєднанням цих двох факторів. На заняттях з фізичного виховання у закладах вищої освіти (ЗВО) студентам, які страждають на артеріальну гіпертензію, необхідно займатися циклічними видами фізичних вправ (при ЧСС 120-130 уд. / хв) [1].
Завдання занять фізичними вправами зі студентами з серцево-судинною патологією в СМГ:
1. Поліпшення функціональних можливостей серцево-судинної системи з урахуванням навантажень у ЗВО і вдома.
2. Підвищення адаптаційних можливостей всього організму.
3. Тренування всіх систем організму.
4. Поступове тренування міокарда.
5. Нормалізація судинного тонусу.
6. Зменшення суб’єктивних проявів захворювання.
7. Удосконалення навичок правильного дихання.
Для студентів, які мають серцево-судинні захворювання, в підготовчу частину заняття необхідно включати ходьбу в середньому темпі в поєднанні з диханням. Слід акцентувати увагу на черевному диханні. Також можуть включатися гімнастичні побудови і перестроювання, вправи на поставу, координацію. В основній частині проводяться рухливі ігри, використовуються вправи зі снарядами, інвентарем. Можна використовувати такі фізичні вправи:
1. Рухи в дрібних суглобах (активізація периферичного кровообігу), що виконуються у в.п. ‒ лежачи, сидячи, стоячи.
2. Рухи верхніми і нижніми кінцівками, тулубом в поєднанні з рухами, стимулюючими периферичний кровообіг, обмін речовин і механізми регуляції.
3. Рухи руками, ногами, тулубом на місці, в русі для тренування серцево-судинної і дихальної систем.
4. Вправи з обтяженнями, опором і напругою.
5. Вправи на розслаблення м’язів.
6. Дихальні вправи (статичні і динамічні).
Приблизний комплекс вправ, що застосовуються при захворюваннях серцево-судинної системи:
1. В.п. ‒ о.с., руки вперед, в сторони - вдих, опустити ‒ видих.
2. В.п ‒ стійка ноги нарізно, руки в сторони, кругові рухи руками.
3. В.п ‒ о.с., зігнути ногу, руками підняти її до грудей, повернутися в в.п. те ж іншою ногою.
4. В.п. ‒ упор присівши. Випрямляючи ноги, встати, руки вгору, пряму ногу відвести назад, прогнутися.
5. В.п. ‒ стійка ноги нарізно, руки на поясі. Кругові рухи тулубом.
6. В.п. ‒ випад правою ногою вперед. Пружинисті присідання, на кожен четвертий рахунок поворот кругом.
7. В.п. ‒ лежачи на спині, підняти прямі ноги, носками потягнутися до голови, опустити.
8. В.п. ‒ лежачи на спині, ноги зігнуті, стопи на підлозі. Підняти таз, тримати по 2-3 с, опустити.
9. В.п. ‒ лежачи на спині, руки вздовж тулуба: перейти в положення сидячи, нахилитися вперед, потім лягти на спину.
10. В.п ‒ стоячи на колінах. Руки вгору, голову назад ‒ вдих, сісти на п’яти, руки вниз і відвести назад ‒ видих.
11. В.п ‒ те саме. Сісти на підлогу збоку, встати на коліна, сісти в інший бік.
12. В.п ‒ лежачи на животі, кисті рук на підлозі біля плечей; розгинаючи руки підняти голову і плечі, тричі плеснути у долоні, повернутися в в.п.
13. В.п ‒ лежачи на лівому боці. Махи правою ногою в сторону (12-15 разів), то ж на іншому боці.
14. В.п ‒ стійка ноги нарізно. Кругові рухи головою.
15. В.п ‒ о.с. Підскоки на місці, чередуючи відштовхування однією і двома ногами.
16. Ходьба на місці 15-20 с.
17. В.п ‒ стійка ноги нарізно. Зробити неглибокий вдих і, не видихаючи, випнути, а потім втягнути черевну стінку, потім зробити видих 3 4 рази.
18. В.п ‒ стійка ноги нарізно. Руки вгору ‒ глибокий вдих, руки вниз ‒ видих, нахилитися [1].
Список використаних джерел:
1. Дубогай О. Д., Завацький В.І., Короп Ю.О. Методика фізичного виховання студентів, віднесених за станом здоров’я до спеціальної медичної групи. Луцьк: Надстир’я, 1995. 220 с.
Завдання занять фізичними вправами зі студентами з серцево-судинною патологією в СМГ:
1. Поліпшення функціональних можливостей серцево-судинної системи з урахуванням навантажень у ЗВО і вдома.
2. Підвищення адаптаційних можливостей всього організму.
3. Тренування всіх систем організму.
4. Поступове тренування міокарда.
5. Нормалізація судинного тонусу.
6. Зменшення суб’єктивних проявів захворювання.
7. Удосконалення навичок правильного дихання.
Для студентів, які мають серцево-судинні захворювання, в підготовчу частину заняття необхідно включати ходьбу в середньому темпі в поєднанні з диханням. Слід акцентувати увагу на черевному диханні. Також можуть включатися гімнастичні побудови і перестроювання, вправи на поставу, координацію. В основній частині проводяться рухливі ігри, використовуються вправи зі снарядами, інвентарем. Можна використовувати такі фізичні вправи:
1. Рухи в дрібних суглобах (активізація периферичного кровообігу), що виконуються у в.п. ‒ лежачи, сидячи, стоячи.
2. Рухи верхніми і нижніми кінцівками, тулубом в поєднанні з рухами, стимулюючими периферичний кровообіг, обмін речовин і механізми регуляції.
3. Рухи руками, ногами, тулубом на місці, в русі для тренування серцево-судинної і дихальної систем.
4. Вправи з обтяженнями, опором і напругою.
5. Вправи на розслаблення м’язів.
6. Дихальні вправи (статичні і динамічні).
Приблизний комплекс вправ, що застосовуються при захворюваннях серцево-судинної системи:
1. В.п. ‒ о.с., руки вперед, в сторони - вдих, опустити ‒ видих.
2. В.п ‒ стійка ноги нарізно, руки в сторони, кругові рухи руками.
3. В.п ‒ о.с., зігнути ногу, руками підняти її до грудей, повернутися в в.п. те ж іншою ногою.
4. В.п. ‒ упор присівши. Випрямляючи ноги, встати, руки вгору, пряму ногу відвести назад, прогнутися.
5. В.п. ‒ стійка ноги нарізно, руки на поясі. Кругові рухи тулубом.
6. В.п. ‒ випад правою ногою вперед. Пружинисті присідання, на кожен четвертий рахунок поворот кругом.
7. В.п. ‒ лежачи на спині, підняти прямі ноги, носками потягнутися до голови, опустити.
8. В.п. ‒ лежачи на спині, ноги зігнуті, стопи на підлозі. Підняти таз, тримати по 2-3 с, опустити.
9. В.п. ‒ лежачи на спині, руки вздовж тулуба: перейти в положення сидячи, нахилитися вперед, потім лягти на спину.
10. В.п ‒ стоячи на колінах. Руки вгору, голову назад ‒ вдих, сісти на п’яти, руки вниз і відвести назад ‒ видих.
11. В.п ‒ те саме. Сісти на підлогу збоку, встати на коліна, сісти в інший бік.
12. В.п ‒ лежачи на животі, кисті рук на підлозі біля плечей; розгинаючи руки підняти голову і плечі, тричі плеснути у долоні, повернутися в в.п.
13. В.п ‒ лежачи на лівому боці. Махи правою ногою в сторону (12-15 разів), то ж на іншому боці.
14. В.п ‒ стійка ноги нарізно. Кругові рухи головою.
15. В.п ‒ о.с. Підскоки на місці, чередуючи відштовхування однією і двома ногами.
16. Ходьба на місці 15-20 с.
17. В.п ‒ стійка ноги нарізно. Зробити неглибокий вдих і, не видихаючи, випнути, а потім втягнути черевну стінку, потім зробити видих 3 4 рази.
18. В.п ‒ стійка ноги нарізно. Руки вгору ‒ глибокий вдих, руки вниз ‒ видих, нахилитися [1].
Список використаних джерел:
1. Дубогай О. Д., Завацький В.І., Короп Ю.О. Методика фізичного виховання студентів, віднесених за станом здоров’я до спеціальної медичної групи. Луцьк: Надстир’я, 1995. 220 с.
Oleg23451995 поставил(а) лайк
Похожие темы
» Проценко А.А., Ушаков В.С. МЕТОДИ ВИХОВАННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ В ЗВО
» Котова О.В. ВИКОРИСТАННЯ ФІТНЕС-АЕРОБІКИ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТОК ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
» Купрєєнко М.В., Непша О.В. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ СИЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З БАСКЕТБОЛУ СЕРЕД СТУДЕНТІВ
» Пюрко В.Є., Мещеряков А.А. ЗНАЧЕННЯ ВНУТРІШНЬО-ШКІЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
» Павленко С.С., Луценко С.М. ЕКОЛОГІЧНА ОСВІТА ТА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
» Котова О.В. ВИКОРИСТАННЯ ФІТНЕС-АЕРОБІКИ ДЛЯ ОПТИМІЗАЦІЇ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТОК ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
» Купрєєнко М.В., Непша О.В. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ СИЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З БАСКЕТБОЛУ СЕРЕД СТУДЕНТІВ
» Пюрко В.Є., Мещеряков А.А. ЗНАЧЕННЯ ВНУТРІШНЬО-ШКІЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
» Павленко С.С., Луценко С.М. ЕКОЛОГІЧНА ОСВІТА ТА ВИХОВАННЯ МОЛОДІ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ
Интернет-конференция - 2020 :: Секція 2. Фізична реабілітация, Фізична терапія, Ерготерапія, Фізичне виховання. Інклюзивна освіта
Страница 1 из 1
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения
|
|