Интернет-конференция - 2020
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

Романець А.В. ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Перейти вниз

Романець А.В. ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ Empty Романець А.В. ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Сообщение автор Admin Пн Янв 18, 2021 4:03 pm

Сучасний учитель початкових класів повинен брати участь у створенні психологічно комфортного та безпечного освітнього середовища, забезпечуючи безпеку життя школярів молодших класів, збереження і зміцнення їх здоров’я, підтримуючи емоційне благополуччя дитини в період перебування в освітній організації.
Завдання, які повинні вирішувати вчителі початкових класів в загальноосвітніх установах:
1. Створення психолого-педагогічних і організаційно-педагогічних умов, що забезпечують психічне здоров’я і комфорт школярів молодших класів за допомогою гуманізації і демократизації навчально-виховного процесу на основі: фізкультурно-спортивної активності; обґрунтованої відповідності навчального навантаження обсягам інформації, психофізичним можливостям її засвоєння; переклад традиційної інформаційно-об’ємної системи навчання на систему, яка вчить учнів самостійно здобувати знання, вільно мислити, застосовувати отриману інформацію на практиці.
2. Реалізація наукової організації навчальної праці, харчування та відпочинку учнів.
3. Створення максимально можливих санітарно-гігієнічних умов.
4. Залучення учнів до свідомої діяльності з формування культури здорового способу життя, забезпечення цього процесу навчально-методичними посібниками.
5. Створення в навчальному закладі системи управління та моніторингу здоров’язбережувальних технологій.
6. Формування культури здорового способу життя учнів як в навчальний, так і позаурочний час.
7. Створення системи підготовки кадрів, соціальної і фінансової підтримки ідеї здоров’язбережувальних технологій; агітації і пропаганди; об’єднання зусиль всіх підрозділів навчального закладу, закладів медицини та культури.
8. Забезпечення програмного і навчально-методичного обладнання з проблем здоров’язбережувальних технологій.
9. Забезпечення психологічного та медичного супроводу освіти.
10. Створення оптимальних умов для реалізації елементів фізичної культури; забезпечення можливостей для впровадження сучасних інноваційних форм і методів роботи.
11. Створення інформаційно-комп’ютерного забезпечення оздоровчої системи.
12. Відкриття в навчальному закладі консультативно-оздоровчих центрів здорового способу життя для учнів, батьків і вчителів.
13. Створення умов для дослідно-експериментальної та науково-пошукової роботи з моделювання та апробації здоров’язбережувальних освітніх технологій [1,2,3].
Для ефективного впровадження в педагогічну практику ідей здоров’язбереження необхідне рішення трьох проблем:
1. Змінити ставлення вчителя до учнів. Педагог повинен повністю приймати учня таким, яким він є, і на цій основі спробувати зрозуміти, які його особливості, схильності, вміння і навички.
2. Зміна світогляду вчителя, його ставлення до себе, свого життєвого досвіду в сторону усвідомлення власних почуттів, переживань з позиції проблем здоров’язбереження.
3. Зміна ставлення вчителя до завдань навчального процесу педагогіки оздоровлення, яка передбачає не тільки досягнення дидактичних цілей, а й розвиток учнів з максимально збереженим здоров’ям [1].
Педагогічними освітніми технологіями здоров’язбереження є:
‒ Організаційно-педагогічні: визначають структуру навчального процесу, сприяють запобіганню перевтоми, гіподинамії та інших дезадаптаційних станів.
‒ Психолого-педагогічні технології: пов’язані з роботою вчителя на уроці і впливом на дітей протягом уроку.
‒ Навчально-виховні технології: включають програми, спрямовані на навчання грамотної турботи учнів про своє здоров’я, мотивацію їх до здорового способу життя, на попередження шкідливих звичок, освіта батьків і т. ін. [1].
Важливо відзначити, що саме вчителю початкових класів відводиться особлива роль у збереженні здоров’я учнів. Саме він, з перших днів перебування дитини в школі, детально знайомиться з особистою справою першокласника, розпитує батьків про можливі відхилення у здоров’ї та поведінці дитини, спільно з медичним працівником школи оформляє листок здоров’я на кожного учня. А найголовніше, педагог початкової освіти прагне зацікавити дітей навчанням, вміло будує свій педагогічний процес так, щоб не нашкодити здоров’ю школярів, уникаючи стресових ситуацій, інакше кажучи ‒ використовує всі методи і засоби здоров’язбережувальних освітніх технологій [1,2,3].
Список використаних джерел:
1. Дудко С. Г. Здоров’язберігаючі технології в освітньому середовищі початкових класів. Постметодика. 2010. №5 (96). С. 45-47.
2. Водолазська Т. В. Моделювання освітнього середовища початкової школи. Постметодика. 2010. №5 (96). С. 52-57.
3. Непша О.В., Суханова Г.П.. Ушаков В.С. Формування навичок здорового способу життя учнів молодших класів засобами фізичної культури Актуальні проблеми молоді в сучасних соціально-економічних умовах: Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, 23 березня 2018 року. Житомир: ПП «ДжіВіЕс». 2018. С.90-92.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 171
Дата регистрации : 2016-05-29

https://miest2016.forum2x2.ru

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы
» Філіпова Л.Ф., Фурса В.О. ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЯК СУБ’ЄКТ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
» Кисіль О.О., Скибинецька Є.В. НАВЧАЛЬНА ГРА ЯК СКЛАДОВА ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
» Пюрко В.Є., Мещеряков А.А. ЗНАЧЕННЯ ВНУТРІШНЬО-ШКІЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА У ФОРМУВАННІ ФІЗИЧНОГО ЗДОРОВ’Я ШКОЛЯРІВ
» Пюрко В.Є., Гарап І.І. ФОРМУВАННЯ СКОЛІОЛІТИЧНОЇ ХВОРОБИ У ДІТЕЙ
» Пюрко В.Є., Казакова С.М., Мещеряков А.А., СКЛАДОВІ ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ ПРИ ОЦІНЦІ ТА КЕРУВАННІ ЗДОРОВ’ЯМ ДІТЕЙ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения