Интернет-конференция - 2020
Вы хотите отреагировать на этот пост ? Создайте аккаунт всего в несколько кликов или войдите на форум.

Купрєєнко М.В., Непша О.В. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ СИЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З БАСКЕТБОЛУ СЕРЕД СТУДЕНТІВ

Перейти вниз

Купрєєнко М.В., Непша О.В. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ СИЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З БАСКЕТБОЛУ СЕРЕД СТУДЕНТІВ Empty Купрєєнко М.В., Непша О.В. МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО РОЗВИТКУ СИЛИ НА ЗАНЯТТЯХ З БАСКЕТБОЛУ СЕРЕД СТУДЕНТІВ

Сообщение автор Admin Пн Янв 18, 2021 3:54 pm

Методи виховання сили базуються на закономірностях, що діють при чергуванні роботи з обтяженнями і відпочинком, а також на взаємодії між інтенсивністю і об’ємом навантаження. Існують три основних способи застосування вправ з обтяженнями і опором амортизатора або еспандера: робота протягом тривалого проміжку часу з малими обтяженнями або опором з граничною швидкістю; робота з обтяженнями або опором нижче граничного або граничної ваги і опору. Найбільш дієвим способом розвитку сили є робота з обтяженням нижче граничної ваги і опору. Максимальні зусилля можна розвивати протягом короткого проміжку часу, оскільки організм студента не в змозі витримати максимального напруження м’язів через відсутність в достатній кількості кисню, необхідного для перетворення енергії [3].
При роботі з малими обтяженнями і опором до відмови тренувальних дій надають головним чином останні спроби, в яких перша регуляція за своїм характером близька до регуляції, що має місце при роботі з обтяженнями нижче граничного показника. На це необхідно звертати увагу, для того щоб студенти свідомо підходили до меж своїх можливостей і намагалися їх поступово розширити [2].
Розвиток сили за допомогою малих обтяжень має свою перевагу. При цьому легко здійснюється контроль за правильністю рухів і диханням, виключається надмірне закріпачення м’язів і напруження, що особливо важливо в роботі з дівчатами і слабо підготовленими студентами.
Ефективність застосування силових вправ методом колового тренування в значній мірі залежить від того, наскільки раціонально запрограмовано і розподілено навантаження на кожному занятті, окремому циклі, а також від правильного вибору обтяження і сили опору амортизаторів або еспандерів. Комплекс вправ необхідно складати таким чином, щоб по черзі навантажувати всі головні м’язові групи. При цьому деякі з вправ повинні носити характер загального впливу, інші ‒ цільовий, спрямований на розвиток будь-якої групи м’язів, а третій ‒ спеціальний, пов’язаний з певним програмним матеріалом [1].
Не слід на заняттях при коловому тренуванні прагнути до виконання якомога більшої кількості різноманітних вправ на силу. Вправи з великим напруженням обов’язково слід чергувати з вправами, які вимагають менших зусиль. Доцільно окремі вправи з невеликими обтяженнями або пов’язані з подоланням власної ваги включати в домашні завдання, поступово збільшуючи в них навантаження.
Регулярні тренування пристосовують організм до навантажень. Адаптація проходить швидше, якщо протягом певного часу порядок і послідовність вправ на станціях кругового тренування залишаються постійними. Тут доцільно повторювати підібраний комплекс силових вправ, варіюючи величину обтяжень, кількість повторень вправи і число проходження кіл за заняття. Проте надмірно тривале використання одного і того ж комплексу веде до того, що його виконання стає звичним і викликатиме малі адаптаційні зрушення. Тому рекомендується періодично змінювати їх. Часто зміна комплексів колового тренування для розвитку сили в різних умовах різна, і може залежати від зміни програмного матеріалу, поставлених завдань фізичної підготовки і т. ін.. За рекомендаціями вони змінюються один раз в 2-6 тижнів [1].
Приблизний комплекс «колового тренування» для розвитку сили на заняттях з баскетболу:
1. В положенні сидячи руки ззаду піднімання ніг в кут з наступним в.п.
2. З упору лежачи на підлозі віджимання, згинаючи і розгинаючи руки.
3. З основної стійки присідання з виносом рук з гантелями вперед і вставати на пальці ніг, відвівши руки назад.
4. Гриф штанги за головою, широкий хват. Переміщення в захисній стійці баскетболіста.
5. Стрибки вгору з вихідного положення упор присівши з обтяженням («млинець», гриф, набивний м’яч) і / або без нього.
6. Лежачи на животі, руки за головою, піднімання і відпускання тулуба, прогинаючи спину.
7. Лежачи на спині, згинання та розгинання ніг і тулуба із захопленням руками гомілки.
8. Стрибки через лавку з обтяженням ( «млинець», гриф, набивний м’яч) і / або без нього.
Станцій може бути більше, менше в залежності від кількості студентів в групі і їх фізичної підготовленості.
Список використаних джерел:
1. Бабушкін В.З. Баскетбол у вузі: Навчальний посібник для студ. технік. вузів. Харків: Основа, 1992. 168 с.
2. Непша О.В., Суханова Г.П., Ушаков В.С. Атлетична гімнастика як засіб розвитку силової підготовки студентів-юнаків вищих навчальних закладів. Стратегічне управління розвитком фізичної культури і спорту: збірник наукових праць. Харків : ХДАФК, 2018. С.100-104.
3. Огарь Г.О., Санжаров В.І. Вплив програм силового тренування з навантаженнями різної спрямованості на фізичний розвиток і рухову підготовленість юнаків 15-17 років. Теорія і методика фізичного виховання. 2011. № 10. С.37-42.
Admin
Admin
Admin

Сообщения : 171
Дата регистрации : 2016-05-29

https://miest2016.forum2x2.ru

Yuriy Galutskiy поставил(а) лайк

Вернуться к началу Перейти вниз

Вернуться к началу

- Похожие темы
» Проценко А.А., Ушаков В.С. МЕТОДИ ВИХОВАННЯ СПЕЦІАЛЬНОЇ ВИТРИВАЛОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ З ЛЕГКОЇ АТЛЕТИКИ В ЗВО
» Непша О.В. ЗНАЧЕННЯ ГУМУСОВО-АКУМУЛЯТИВНОГО ПРОЦЕСУ ҐРУНТОУТВОРЕННЯ НА ФОРМУВАННЯ ҐРУНТІВ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
» Казакова С.М., Пюрко О.Є., Сейтумеров І.М. НЕТРАДИЦІЙНІ ПІДХОДИ З ФІЗИЧНОЇ ТЕРАПІЇ З ПОРУШЕННЯМИ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ У ДІТЕЙ 15-17 РОКІВ
» Суханова Г.П., Іваненко В.В. МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЗАНЯТЬ З ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗІ СТУДЕНТАМИ СПЕЦІАЛЬНОЇ МЕДИЧНОЇ ГРУПИ З СЕРЦЕВО-СУДИННИМИ ЗАХВОРЮВАННЯМИ
» Карабанов Є.О. ПРОФЕСІЙНО-ПРИКЛАДНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

 
Права доступа к этому форуму:
Вы не можете отвечать на сообщения